Letošní školní minimální preventivní plán jsme zaměřili na vztahy, na posílení pozitivních vztahů ve třídách.
Naplánovali jsme věkově smíšené vyučovací hodiny, kdy si žáci starších ročníků připravili program pro své mladší spolužáky.
Ve věkově promíchaném prostředí se mohou mladší děti účastnit aktivit, které by nemohly provádět jen s vrstevníky. Prostředí podporuje nesoutěživé a kreativní formy her, umožňuje těm, kteří jsou napřed či pozadu, najít ostatní na stejné úrovni. Mladší děti se mohly inspirovat aktivitami starších a naopak. Mladší děti získaly pomoc a rady od svých starších kamarádů. Starší děti se učily zase tím, že vyučovaly mladší.
Školní metodik prevence
Mgr. Irena Fleissnerová
7. B – 2. B
Program jsme zaměřili na zdravé stravování a důležitost pohybu. Děti pracovaly ve skupinách, vyplnily křížovky, rozdělovaly zdravé a nezdravé potraviny, na talíř si vybíraly zdravou svačinku a odpovídaly na otázky týkající se stravování. Závěrem byla opičí dráha v tělocvičně.
9. B – 5. B
Master Chef
Nápad uspořádat vaření ve stylu MasterChefa se dětem moc líbil, vaření je baví. Dětem se také moc líbil přístup starších dětí, pomáhaly jim a řešily vše společně, byla dobrá komunikace.
8. A – 4. A
Nejprve žáci společně vytvářeli sněhuláky z ponožky, vyzkoušeli si, jak jim jde vzájemná spolupráce.
Poté byli osmáci i čtvrťáci rozděleni do skupin a ti mladší se střídali u vědomostních aktivit např. tvoření rýmů, poznávání pohádkových postav, malované čtení, hry s hláskami a zkouška zrakové paměti.
9. A – 5. A
Žáci uspořádali pro páťáky soutěžní hru na Šibeníku.
Počasí nám přálo, svítilo sluníčko, a tak jsme se těšili na připravenou akci. Páťáky jsme vyslali po skupinách na cestu okolo Šibeníku, aby splnili připravené úkoly. Byli jsme překvapení, s jakým nadšením se děti pustily do plnění jednotlivých disciplín.
Po skončení jsme vyhodnotili vítěznou skupinu a odměnily všechny děti za jejich nadšení a píli.
8. B – 4. B
Čtvrťáci si podle návodu osmáků vytvořili první hodinu indiánskou čelenku, rychlejší s pomocí stihli i andílka. Druhou hodinu část dětí plnila zábavné a procvičovací úkoly venku a v pavilonu a druhá část ve třídě luštila anglické křížovky a soutěžila v kahoot. Celá akce probíhala v příjemné atmosféře, starší pomáhali mladším, všichni jsme si spolupráci užili.
6. B – 1. B
Starší spolužáci ze třídy 6.B si připravili program pro mladší kamarády z 1.B. Školní jídelna se během dopoledne proměnila ve velkou Lego hernu, v níž děti společně stavěly z Lega Duplo zadané úkoly. Děti programovaly Lego vláček. Výsledkem byl železniční okruh s mnoha výhybkami, k jednotlivým vlakovým stanicím - Zoologická zahrada, Zábavní park, škola, vlakomyčka, policejní stanice a další zajímavé stavby. Starší žáci spolupracovali s mladšími, radili a pomáhali jim. Dětem se hraní velmi líbilo, dopoledne uteklo jako voda.
7. C – 2. C
Žáci 7. C si připravili pro své mladší spolužáky z 2. C zajímavé úkoly z oblasti matematiky, přírodopisu, literatury (křížovky, tvoření dvojic, křížovka, skládání obrázků). Program probíhal v areálu školy.
8.C - 3.B
Akce "Starší baví mladší" plně dostála svému jménu. Žáci 8. C nás opravdu 2 hodiny bavili svými pečlivě připravenými aktivitami. Ve skupinkách jsme se vystřídali u sedmi nápaditých stanovišť. Někde to zavánělo Vánocemi, někde nás strhla hra Kahoot s využitím školních tabletů, někde jsme vyzkoušeli svou zručnost.....pobavili jsme se ale vážně všude. Když bylo někde brzy hotovo, třeťáci si s osmáky bez ostychu povídali o svých zájmech. Byla to naprosto perfektně připravená a zrealizovaná akce, která všem udělalala radost.
7.A - 3.A
První hodinu si žáci vyráběli vlaštovky z papíru, skládali obrázkové puzzle a zahráli si vánoční kvíz. Ve druhé hodině pracovali v menších skupinách a skládali z papíru motýlka a vánoční hvězdu. Starší žáci radili a pomáhali zejména při manipulativních činnostech. Na závěr si všichni vyzkoušeli, jestli jejich vlaštovka je správně složená a letí. Dětem se aktivity moc líbily.
6.A - 2.B
Ve skupinkách si děti připravily naučné, ale i zábavné úkoly pro mladší. (křížovka, osmisměrky, trimino, foukací fotbal, dobble s vánoční tématikou, kvízy a hlavolamy) Vzhledem k absenci některých žáků odpadla aktivita s florbalem.