Žáci devátých ročníků absolvovali v průběhu tří dnů putování historickými souvislostmi, které se týkaly problematiky holocaustu.
Žáci 9. A, 9. C se 25. 1. seznámili s pojmy: holocaust, antisemitismus, genocida, šoa, ghetto.. Pracovali s prezentací, která je celým dnem provázela. Do map zakreslovali tranzitní, pracovní, vyhlazovací koncentrační tábory. Z výukových map vyčetli informace, které se týkaly odkazu této události pro naše dějiny, pro události ve světě. Vysvětlovali způsoby manipulace s pravdou. Prostřednictvím sociálních sítí zjišťovali fakta, související s českou firmou vyrábějící cyklon B. Zhlédli filmové ukázky dokreslující jednu z největších tragédií moderních lidských dějin.
Totožné informace i aktivity čekaly i na žáky 9. B, 26. 1. Žáci zmiňovali filmy, které na dané téma viděli, povídali jsme o deníku Anny Frankové, o osobnosti zachránce 669 židovských dětí, o filmu Stevena Spielberga – Schindlerův seznam.
Na závěr jsme si všechny informace zopakovali, děti tyto projektové dny zhodnotily a potvrdily, že by se takové události v lidských dějinách už neměly stát.
Při příležitosti Mezinárodního dne památky obětí holocaustu (27. leden), jsme na předešlé projektové dny navázali návštěvou Docela velkého divadla v Litvínově. Představení: „ Klára 3847, aneb příliš mnoho hvězd“, je skutečným příběhem dívky, která přežila koncentrační tábor Osvětim.
FL