Dnes přijeli do naší školy lektoři společnosti Ornita s programem Ptáci na obzoru. Program byl zaměřen na dravé ptáky žijící v naší přírodě. Žáci byli seznámeni s vlivy lidské činnosti na naši krajinu a život volně žijících ptáků. Byly nám sděleny možné nástrahy, se kterými se ptáci v naší volné přírodě mohou setkat a jak bychom jim mohli i my pomoci tyto nástrahy překonat. Luňák Luky a poštolka Kája jsou zvyklí na člověka, proto jsme si je mohli pohladit a porovnat stavbu jejich peří.
Děkujeme organizaci ORNITA za příjemný přednáškový den.
Názory dětí:
Ukazovali jsme si káně lesní, poštolku obecnou a sokola stěhovavého a luňáka červeného. Zjistili jsme, že ptáci umírají na elektrickém vedení, že nemáme používat chemické prostředky, a že bychom měli ptáky chránit a nestřílet je. Šimon
Měli jsme možnost si prohlédnout a pohladit několik druhů ptáků. Dozvěděli jsme se hodně, např. kde hnízdí, jak se živí, jak létají, kolik váží apod. Daniela
Dozvěděl jsem se, že ničíme lesy a tím ničíme jejich prostředí a pobyt k životu. Třeba orla skalního střílíme dosud i přesto, že je chráněný. Jirka
Dozvěděl jsem se, že sokol letí střemhlav rychlostí 360 km/h asi v 800 m výšce. A že se tou rychlostí může i zabít. Daniel
Nejvíce se mi líbil luňák červený. Dva dravce jsem se odvážil pohladit. Matěj
Dozvěděla jsem se, že poštolka si udělá hnízdo i v květináči. Barča
Dozvěděla jsem se, proč vlaštovky můžou sedět na drátech el.vedení a nic se jim nestane, zatímco káně může i umřít. Proč jsou na autobusových zastávkách nalepeny různé samolepky - aby do skla nenarazili. Sára
Dozvěděl jsem se, že elektrický šok se stane, když pták roztáhne křídla a tím propojí dva dráty. Kuba P.
Dozvěděl jsem se, že samička je větší než sameček a že sokol stěhovavý je nejrychlejší pták. Vojta
Bohužel hodně ptáků umírá, protože je otrávíme, přejedeme nebo zabijeme el. vedením. Ale jsou lidé např. pan Orel, který vzal orlí mláďata z hnízda na Slovensku, postaral se o ně a vypustil v Beskydech do volné přírody. Kája
Když kácíme strom s dutinou nebo hnízdem, nemají ptáci, kde být. Proto stavíme budky. Adéla