Základní škola, Most, Obránců míru 2944, příspěvková organizace Do školy s radostí Základní škola s třídami s rozšířenou výukou hudební a výtvarné výchovy

Projektové dny k tématu: “HOLOCAUST”

Celý svět si 27. ledna připomene Den památky obětí holocaustu a předcházení zločinům proti lidskosti.

27. ledna 1945 byl Rudou armádou osvobozen nacistický koncentrační a vyhlazovací tábor Auschwitz-Birkenau/Osvětim-Březinka. Datum se stalo i symbolem osvobození všech ostatních nacistických koncentračních táborů.

Při příležitosti tohoto Mezinárodního dne památky obětí holocaustu proběhly ve škole projektové dny pro žáky devátých ročníků, zaměřující se na toto smutné historické období.

Žáci pracovali s prezentací, výukovými tabulemi, mapami, dobovými dokumenty. Zhlédli ukázku z filmu, viděli autentické záběry z koncentračních táborů a zamysleli se nad nutností o této problematice stále hovořit. Následně se vydali na divadelní představení: “Klára 3847” v Docela velkém divadle v Litvínově, o příběhu dívky, která jako jediná z patnáctičlenné rodiny přežila útrapy transportu, selekci, mučení i pochod smrti.

Informace o problematice holocaustu pomůže žákům zamyslet se nad užíváním a zneužíváním moci, nad rolí a odpovědností jednotlivce, národů při konfrontaci s porušováním lidských práv. Může jim ukázat, kam mohou vést předsudky, rasismus, antisemitismus.

(FL)

Žáci 9. A

Hodně jsem se dozvěděla. Tohle téma nahání hrůzu, nikdy bych nikomu nic takového zažít nepřála. Dneska jsem se dozvěděla informace, které jsem vždycky chtěla vědět a znát.

Richterová

Dozvěděla jsem se hodně nových věcí. Líbila se mi prezentace o tom, jak A. Hitler postupně zabíral evropské státy, to mi dost věcí objasnilo.

Turečková

Holocaust pro mě nebyl neznámé téma a vždy mě zajímal. Díky vyprávění p. učitelky mě ještě víc upoutal. Vše mi je jasnější. Celý projektový den byl pro mě zajímavý a díky citlivému vyprávění a celkovému uchopení tématu jsem se byla schopna vcítit do této těžké doby.

Hidvegi

Tento den mě dost zajímal. Nikdy jsem se o toto téma nezajímal, takže jsem se dozvěděl spoustu nových věcí.

Král

Žáci 9. B

Podle mě byl tento den velmi naučný a jsem ráda, že jsem se dozvěděla tolik o tomto tématu. Je to velmi smutné téma, ale aspoň víme čeho, jsou lidé schopni a můžeme se poučit z chyb.

Topitzerová

Za mě tento den byl skvělý, ale je pravda, že téma je depresivní a není pro každého.

Moni

Pro mě to byla dost emotivní hodina. Dozvěděla jsem se věci, které by mě nikdy nenapadly, že by někdo mohl udělat.

Nedrdová

Představení Klára 3847 bylo zajímavé. Nalákalo mě a dost by mě zajímalo, co bylo napsáno originálně od Kláry, protože si myslím, že to představení bylo trochu mírnější. Představení určitě alespoň ukázalo, jak to zhruba v koncentračních táborech chodilo. Užila jsem si představení, bylo fajn, ale téma toho představení a to, že se tohle doopravdy stalo, mi znechucuje představu o lidstvu. 

Hamplová

Holocaust 2024


Starší články:


30.04.2025
Vojensko-branná soutěž Pokos 2025
Ve středu 30.4. proběhla u nás ve škole branně-vědomostní soutěž určená pro žáky 7 . tříd 2. stupně základních škol v Ústeckém kraji nazvaná O POHÁR ŘEDITELE KRAJSKÉHO VOJENSKÉHO VELITELSTVÍ ÚSTÍ NAD LABEM. Soutěž pořádala a organizovala Armáda ČR. Pro žáky naší školy připravili vojáci zajímavá stan…
28.04.2025
Přerušení činnosti školní družiny, ředitelské volno
Vážení rodiče, dle § 24 školského zákona (zákon č. 561/2004 Sb., o předškolním základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání), po projednání se zřizovatelem, bude v pátek 2. 5. 2025 a pátek 9. 5. 2025 z provozně technických důvodů uděleno žákům školy ředitelské volno. Podle vyhlášky č. 7…
25.04.2025
Výsledky zápisu do 1. tříd pro školní rok 2025-2026
Vážení zákonní zástupci, níže lze zobrazit seznam přijatých a nepřijatých dětí ke vzdělávání do 1. ročníku pro školní rok 2025-2026. V seznamu jsou uvedena registrační čísla, která Vám byla přidělena při podání elektronické přihlášky. Pokud přihláška nebyla podána elektronicky, bylo Vám přiděleno č…
25.04.2025
Město, které žiju - (znovu) objevení vztahu k městu
Ve středu 23.04.2025 se žáci 9.C. zapojili do projektu “Město, které žiju.” Cílem projektové výuky bylo nahlídnout na Most z jiné perspektivy a objevit si svůj pohled na město, vytvořit si k městu vlastní vztah a postoj. Žáci na základě svých poznatků dokázali v průběhu výuky konstruktivně přemýšlet…
25.04.2025
V dubnu jsme takto vyzdobili naši školu
Podívejte se do naší fotogalerie na výtvarné práce našich dětí ...
Zobrazit všechny novinky