V letošním školním roce zaměřila naše škola svůj preventivní program také na problematiku duševního zdraví našich žáků.
Každý týden zařazujeme do vzdělávacího procesu třídnické hodiny, které by měly přispívat k budování vztahů a důvěry mezi třídním učitelem a žáky a mezi žáky samotnými.
Stále častěji se setkáváme s dětmi, které se sebepoškozují, řeší svou identitu, mnoho z nich prožívá trauma v rodinném prostředí. Děti mají potřebu někam patřit, některé se na sebe snaží upozornit různými způsoby, některé mají potřebu se odlišovat, některé řeší svůj vzhled…
Je důležité, aby žáci rozuměli tomu, že požádat o pomoc nebo se někomu svěřit není známkou slabosti.
Žáci na půdě naší školy mají k dispozici schránku důvěry, v případě potřeby také mohou využít online schránku důvěry NNTB = Nenech to být. Všem dětem je k dispozici školní poradenské pracoviště.
V rámci hodin Zdravého životního stylu se děti sedmých ročníků, v průběhu dvou týdnů, na téma duševní hygieny zaměří.
Žáci se seznámí se s pojmem duševní hygiena, dokáží si odpovědět na otázku: "Proč je důležité se starat nejen o fyzické, ale i naše psychické zdraví?“, pomocí výukového videa se dozví, co vše naší duševní pohodu ovlivňuje, sami si anonymně vyplní krátký well- being test, uvedou příklady péče o své duševní zdraví, vyzkouší si některé relaxační techniky.
V květnu, v rámci Dne prevence, pro děti připravujeme celoškolní Den pohody.
Školní metodička prevence
Mgr. Irena Fleissnerová