Letošní preventivní program naší školy jsme zaměřovali na wellbeingové aktivity (akce: “Umíme říct, děkuji”, “Zníme společně”, náplně třídnických hodin..) Třináctého května jsme pro všechny žáky druhého stupně uspořádali wellbeingový den. Žáci měli možnost vybrat si z 12 připravených wellbeingových aktivit – keramika, lego, survivor, muzikoterapie, hvězdná projekce, čajovna, puzzle, mandaly, stolní tenis, poslech relaxační hudby, zpěv s kytarou.
Spolupracovali jsme také se Zdravotním ústavem v UL, který si pro naše děti připravil dva programy: “Do pohody” = Téma: Soutěžní hra - emoce, sebepoznání, sebedůvěra, náročné životní situace, zvládání stresu. Cíle: Zvýšení zdravotní gramotnosti a motivace ke zdravému životnímu stylu. Vytvoření správných postojů, způsobů chování v oblasti duševního zdraví (práce s emocemi, sebepoznání), rozvoj silných stránek, uvědomění si svých schopností a dovedností, uvědomění si vlastní jedinečnosti.
“Začni si věřit” = Téma: Sebepoznání, sebedůvěra, silné stránky, dávání zpětné vazby druhým, vlastní identita.. Cíle: Zvýšení zdravotní gramotnosti a motivace ke zdravému životnímu stylu. Vytvoření správných postojů, způsobů chování v oblasti duševního zdraví (práce s emocemi, sebepoznání), rozvoj silných stránek, uvědomění si svých schopností a dovedností, uvědomění si vlastní jedinečnosti.
Den na pohodu probíhal od 8 – 13:25 hod., počasí nám přálo.
Školní metodička prevence
IF