11. září jsme v rámci našeho preventivního plánu školy uspořádali pro žáky 6. B třídy adaptační kurz.
Kurzu se zúčastnilo všech 30 žáků třídy + jejich třídní učitelka + školní metodička prevence.
Cílem adaptačního kurzu bylo bližší poznání se navzájem, seznámení se a začlenění nových žáků třídy a v neposlední řadě vzájemné poznání mezi novým třídním učitelem a všemi žáky kolektivu.
Kurz měl navodit pozitivní vztahy, spolupracující atmosféru.
Naší snahou bylo dětem usnadnit přechod z prvního na druhý stupeň, dosáhnout vzájemné spolupráce jedinců ve skupině, poznat schopnosti a dovednosti jedinců i skupiny jako celku, umožnit jednotlivcům snáze najít své místo ve skupině, předejít negativním sociálně patologickým jevům.
V závěru kurzu měly děti možnost celý den zhodnotit – převažovalo kladné hodnocení.
Po ukončení kurzu jsme požádali i zákonné zástupce dětí o zpětnou vazbu. S jakými pocity přicházely děti domů po kurzu, zda své zážitky rodičům sdělily.
Reakce rodičů:
- „Syn přišel spokojený. Poznal prý víc některé spolužáky, s kterými se moc nebaví. Líbilo se mu, že se dozvěděl něco i o paní učitelce třídní. Hry ho moc bavily.“
- „Naše dcera byla ohromena a velmi spokojená. Moc se jí to líbilo. Jen tak dále“.
- „Synovi se to líbilo. Se sdílností to moc nepřehání. Ale snažíme se. Jeho pocity, o kterých nám z toho dne řekl, zněly pozitivně. Prý to bylo fajn. Klidně by si to zopakoval. Dozvěděl se, jestli pracuje týmově, nebo spíš ne. Co by si přál, by bylo, aby se ve třídě bavil každý s každým a aby se vzájemně nepomlouvali“.
- „Akce se dceři moc líbila. Bohužel víc podrobností se mnou nesdílela“.
Školní metodička prevence
Mgr. Irena Fleissnerová