Základní škola, Most, Obránců míru 2944, příspěvková organizace Do školy s radostí Základní škola s třídami s rozšířenou výukou hudební a výtvarné výchovy

Výchovný poradce

Výchovná poradkyně

Mgr. Zuzana Klatovská

klatovska@11zsmost.cz

476 701 546, 731 545 411

Výchovný poradce vykonává činnosti poradenské, metodické a informační týkající se žáků a pedagogických pracovníků napříč všemi třídami školy. Výchovný poradce je v úzké spolupráci s metodikem školní prevence.

Přehled konkrétních činností a kompetencí :

- řešení aktuálních situací a problémů žáků ve škole, které jsou učebního charakteru

- práce s žáky s výukovými problémy

- individuální pohovory s rodiči

- spolupráce s poradenskými pracovišti - PPP, SVP.

- spolupráce s pedagogickými pracovníky školy (asistent pedagoga, třídní učitel, netřídní učitel) a vedením školy

- zajištění doplnění osobních záznamů žáků se speciálními vzdělávacími potřebami třídními učiteli, vznést opodstatněné podněty k návrhu na zařazení žáků do speciálních škol

- sledování účinnosti podpůrných opatření

- konzultace ke školním dotazníkům pro ŠPZ

- metodická pomoc pedagogům při sestavení IVP, PLPP při 1. stupni podpory

- metodická pomoc při zajištění personální podpory PSPP, PI

- sledování změn v právních předpisech týkajících se problematiky výchovného poradenství a informuje o nich pedagogické pracovníky

- zajištění vyhledávání a evidence žáků se specifickými vzdělávacími potřebami a žáků talentovaných, nadaných (informační systém školy, složky žáků)

- katalogizace údajů žáků s PO

- průběžné vyhodnocení plánů PO, IVP, kontrola vypracování závěrečných hodnocení žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v IVP v příslušném školním roce

- kontrola platnosti podpůrných opatření

- konzultace pro žáky, rodiče, učitele (po předchozí domluvě)

 

Výchovná poradkyně

Mgr. Petra Kastlová

kastlova@11zsmost.cz

476 703 463

 

Přehled konkrétních činností a kompetencí:

· Práce v projektu NENECH TO BÝT

· Evidence neomluvených hodin, postoupení přestupkové komisi

· Práce se systémem včasné intervence (SVI)

· Účast na setkáních výchovných poradců

. Práce s žáky s výukovými problémy

. Sledování změn v právních předpisech týkajících se problematiky výchovného poradenství a informuje o nich pedagogické pracovníky

. Konzultace pro žáky, rodiče, pedag. pracovníky školy

. Metodická pomoc pedagogům při sestavení IVP, PLPP

. Řešení aktuálních situací a problémů žáků ve škole, které jsou učebního charakteru

 

Pro žáky 7. – 9. roč.:

1. Spolupráce s poradenskými pracovišti – ÚP, OSPODem Most, Policií ČR, Městskou policií ...

2. Práce se žáky s problémy s docházkou.

3. Řešení aktuálních situací a problémů ve škole – řešení a projednávání kázeňských a výchovných problémů žáků.

4. Sledování účinnosti výchovných opatření.

5. Konzultace školních dotazníků pro ŠPZ.

6. Průběžné vyhodnocení plánů PO, IVP.

7. Vyhledávání a evidence žáků se specifickými vzdělávacími potřebami a žáků talentovaných, nadaných.

8. Poradenství v případě poruch chování – výchovné komise, jednání se žáky, popřípadě s rodiči žáků.

9. Kontrola platnosti podpůrných opatření.


Starší články:


30.04.2025
Vojensko-branná soutěž Pokos 2025
Ve středu 30.4. proběhla u nás ve škole branně-vědomostní soutěž určená pro žáky 7 . tříd 2. stupně základních škol v Ústeckém kraji nazvaná O POHÁR ŘEDITELE KRAJSKÉHO VOJENSKÉHO VELITELSTVÍ ÚSTÍ NAD LABEM. Soutěž pořádala a organizovala Armáda ČR. Pro žáky naší školy připravili vojáci zajímavá stan…
28.04.2025
Přerušení činnosti školní družiny, ředitelské volno
Vážení rodiče, dle § 24 školského zákona (zákon č. 561/2004 Sb., o předškolním základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání), po projednání se zřizovatelem, bude v pátek 2. 5. 2025 a pátek 9. 5. 2025 z provozně technických důvodů uděleno žákům školy ředitelské volno. Podle vyhlášky č. 7…
25.04.2025
Výsledky zápisu do 1. tříd pro školní rok 2025-2026
Vážení zákonní zástupci, níže lze zobrazit seznam přijatých a nepřijatých dětí ke vzdělávání do 1. ročníku pro školní rok 2025-2026. V seznamu jsou uvedena registrační čísla, která Vám byla přidělena při podání elektronické přihlášky. Pokud přihláška nebyla podána elektronicky, bylo Vám přiděleno č…
25.04.2025
Město, které žiju - (znovu) objevení vztahu k městu
Ve středu 23.04.2025 se žáci 9.C. zapojili do projektu “Město, které žiju.” Cílem projektové výuky bylo nahlídnout na Most z jiné perspektivy a objevit si svůj pohled na město, vytvořit si k městu vlastní vztah a postoj. Žáci na základě svých poznatků dokázali v průběhu výuky konstruktivně přemýšlet…
25.04.2025
V dubnu jsme takto vyzdobili naši školu
Podívejte se do naší fotogalerie na výtvarné práce našich dětí ...
Zobrazit všechny novinky